11. Rokko Juhász: ROVNO (2024)
Intermediálny performer, básnik, spisovateľ a umelecký organizátor predstavuje svoje dielo ako projekciu na ikonickom dube v Zechenterovej záhrade s názvom Rovno.
Dielo Rovno pozostáva z viacerých častí tvoriaci jeden výpovedný celok.
Tou prvou sú panely s vygenerovanými textami, kedy sa autor pýta ChatGPT ako vníma gender filozofiu. Umelec do nich nijako nezasahuje. Majú výkladový a spôsobom akým sú prezentované tiež dôveryhodný charakter. No môžu byť aj informačnou pascou vygenerovanou z množstva nájdených dát.
Druhou časťou sú dve videoprojekcie - videá z roku 1894 od Thomasa Edisona. Pričom prvé sníma muža prezentujúceho jeho maskulinitu, telesný vzhľad, vlastnosti a osobnostné dispozície a je symbolicky premietané na dominantu záhrady, na dub. To druhé je záznamom tancujúcej ženy, prezentujúce krásu a ladnosť pohybu.
Tretím výstupom sú opäť za pomoci A.I. vygenerované fotografie, kedy sa sám autor stáva predlohou pre tvorbu obrázkov. Jeho tvár ostáva rozpoznateľná, no je rôzne manipulovaná a simulovaná do fiktívnych až nereálnych výsledných kreácií. Rovnako autor skúša limity v akých A.I. “premýšľa” o identite.
Štvrtou zložkou je performance, ktorá je aj participatívnym projektom zapájajúcim návštevníkov do aktívnej účasti na hľadaní balansu a rovnosti za pomoci poloplných či poloprázdnych? pohárov s vodou.